Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Z vanaf voorjaar digital first

RTL gaat komend voorjaar meer aanpassingen doorvoeren op de nieuwszender RTL Z.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Eind november dat RTL Z de eigen programma’s in de avond ging schrappen. Dat ging ten koste van vijftien fte. De volgende stap is dat RTL Z zich nog meer op digitaal gaat richten en videoproductie.

related partner content for mobile comes here

Vorige week zou zijn meegedeeld dat de RTL Z-redactie grotendeels online gaat werken. Uitgever Joris van Lierop ontkent dat. ‘Er blijft een kernredactie voor tv actief, die inderdaad wel voor een groot deel vanuit digitaal moet worden gevoed. Dat is nu veelal andersom.’

&;Niet digital only&;
Van Lierop ziet sinds de aanpassingen per januari ‘een forse stijging in de voor RTL Z relevante doelgroep op tv’. ‘We willen nu verder gas gaan geven op de digitale ontwikkeling. We hebben een mooi bereik maar verwachten hier nog veel groei te kunnen realiseren met onder andere nieuwe video formats. Dit betekent niet het stopzetten van eigen tv-productie, we blijven actief met nieuws en uitzendingen rondom onze thema’s. Wel willen we meer focus hebben op videoproductie die via digitale weg verspreid zal worden en daarna ook weer via de tv-zender. Dus in plaats van het geschikt maken van tv-producties voor digitale verspreiding willen we dit proces voor een aantal producties gaan omdraaien. Nog meer nadruk op digital first, maar niet digital only dus. De aandachtsgebieden als Nieuws, Beurs, Personal Finance, Ondernemen en Tech blijven dezelfde.’

Volgens Van Lierop wordt pas rond het einde van dit kwartaal meer tastbaar en zichtbaar over de invulling van ‘digital first’.

De 24-uurs tv-zender kampt al vanaf de start met slechte kijkcijfers.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in