De bureaus hebben de wederzijdse diensten voor de klanten uitvoerig geïnventariseerd en zien met de samenvoeging aan beide kanten grote voordelen. Voor Wisecrackers zijn dat de strategische slagkracht, digitale media oplossingen, inkoopkracht en 360-graden aanpak, voor Mediaxplain geldt dat het kan profiteren van het grote netwerk van Wisecrackers.
Naam Wisecrackers blijft bestaan
Mediaxplain* houdt de bureaunaam Wisecrackers actief in de markt. Het team - onder leiding van directeur Paulien van Stijn - blijft vanaf de eigen locatie werken voor dit bureaulabel en krijgt ondersteuning van een multidisciplinair klantenteam vanuit Mediaxplain. De koepel verzorgt met deze overname diensten voor meer dan 100 klanten, van influencer marketing en webdevelopment tot RTV-inkoop en social & digital performance campagnes.
Sterkere propositie
C.C. Hage, oprichter en mede-eigenaar van Mediaxplain: 'Wisecrackers is sinds de oprichting in 1999 een bijzondere en kwalitatieve speler in de mediabureauwereld. Met zelfs een mooie top 5 notering in het Adformatie Kerstrapport van 2017. We hebben altijd goed contact gehad over een mogelijkheid waarbij we gezamenlijk een sterkere propositie kunnen aanbieden aan onze klanten. Dat moment is nu daar.'
Van Stijn: 'Deze stap is voor ons een digitale en op owned & earned media gerichte versterking van de diensten voor ons klantenportfolio. We brengen Wisecrackers hiermee onder bij het meest passende en kwalitatieve bureau van Nederland.'
Consolidatie
De overname past in de consolidatie in de mediabureauwereld. Vorige week werd bekend dat Candid Group na eerder Stroom ook M2Media heeft overgenomen.
Bij de netwerkbureaus fuseerden GroupM's MEC en Maxus tot Wavemaker.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!