Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: The Odyssey van Heineken

Twintig kerels in één commercial. 'Elke man is legendarisch in iets.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

The Odyssey heet de nieuwe commercial die W+K Amsterdam voor Heineken maakte. De gedachte achter de film dat iedere man wel een uitzonderlijk talent heeft. Daarom zien we - ogenschijnlijk - één man die heerlijk vintage cruiseschip opklimt via een touw om vervolgens twintig heel bijzondere &;acts&; uit te voeren. Wie beter kijkt, ziet dat het elke keer een ander is.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Om de campagne een vervolg te geven, maakte W+K ook nog een online film. Daarin legt de PR-dame uit dat er heus geen sprake is van trucage. Kijk zelf maar naar de casting die voorafging aan de commercial.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits:
HEINEKEN ‘THE ODYSSEY’ CAMPAIGN CREDITS (TVC AND DIGITAL)

HEINEKEN
Global Brand Director: Gianluca di Tondo
Global Communications Director: Sandrine Huijgen
Global Digital Director: Paul Smailes
Global Communications Manager: Josefien Olij
Global Digital Manager: Dario Gargiulo

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Directors: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Henrik Edelbring
Copywriter: Andrew Dobbie
Head of Broadcast Production:Erik Verheijen
Broadcast Producer: Elissa Singstock
Strategic Planner: Nick Docherty
Communications Planner: Richard Oldfield
Group Account Director: Jordi Pont
Account Director: Clare Pickens
Account Manager: Jorge Fesser
Account Executive: Elianne Vermeulen
Head of Studio: Sharon Kwiatkowski
Studio Artist: Anthony Fabre
Project Manager: Jackie Barbour/ Stacey Prudden
Business Affairs: Emilie Douque

FILM PRODUCTION
Production company: MJZ Films
Editing company: Whitehouse Post London
Audio Post: Grand Central Sounds Studios
Music: 16 Toneladas – by Noriel Vilela
Music Company: Warner Chappel Music, Inc. / Chester Music Ltd
Post production: The Mill

HEINEKEN ‘THE LEGENDARY CASTING’ DIGITAL CREDITS

HEINEKEN
Global Brand Director: Gianluca di Tondo
Global Communications Director: Sandrine Huijgen
Global Digital Director: Paul Smailes
Global Communications Manager: Josefien Olij
Global Digital Manager: Dario Gargiulo

WIEDEN+KENNEDY AMSTERDAM
Executive Creative Directors: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Henrik Edelbring
Copywriter: Toby Moore
Head of Broadcast Production:Erik Verheijen
Broadcast Producer: Elissa Singstock
Strategic Planner: Nick Docherty
Communications Planner: Richard Oldfield
Group Account Director: Jordi Pont
Account Director: Clare Pickens
Account Manager: Jorge Fesser
Account Executive: Elianne Vermeulen
Project Manager: Jackie Barbour/ Stacey Prudden
Business Affairs: Emilie Douque

DIGITAL PRODUCTION
Production compancy: MJZ Films
Editing company: Whitepost London
Digital post production: The Mill

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in