NU.nl helpt franchiseformules met de marketing van hun vestigingen

NU.nl heeft speciaal voor franchisers een nieuwe propositie ontwikkeld waarin zij gemakkelijk lokale campagnes kunnen aanmaken

NU.nl heeft speciaal voor franchisers een nieuwe propositie ontwikkeld waarin zij gemakkelijk lokale campagnes kunnen aanmaken. Franchisevestigingen werken in een op maat gemaakte versie van de NUlokaal self-service tool die vooraf is voorzien van al het marketingmateriaal van de franchiseformule.

Zo kunnen zij werken met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule. Op deze manier ontstaan er alleen uitingen die passen binnen de formule en wordt er op een consistentie wijze gecommuniceerd in de huisstijl van het merk. Dit draagt bij aan de merkherkenning van de betreffende franchiseformule.

Franchisemarketing is ingewikkeld: De franchisegever werkt samen met zelfstandige lokale ondernemers (de franchisenemers). Gedreven zelfstandige ondernemers met veel ideeën, vol passie voor hun werk. Maar, met hun eigen mening en belangen maken franchisenemers het de franchisegever ook wel eens lastig om met de hele organisatie dezelfde richting op te marcheren.

NUlokaal adverteren, voor franchiseformules

In look-en-feel van de franchiseformule: de marketingstrategie wordt, zowel landelijk als lokaal, goed op elkaar afgestemd
Kan gericht lokaal ingezet worden, waarbij de franchise ondernemer alsnog haar eigen boodschap kan laden
Volwaardig alternatief voor Facebook, Google, de huis-aan-huis bladen en regionale dagbladen
Mogelijkheid bieden om te adverteren met kleine budgetten op premium posities bij NU.nl
Met gemak een kwalitatieve uiting plaatsen, zonder dat het teveel tijd kost

De gepersonaliseerde tool van NU.nl helpt franchiseformules met de marketing van hun vestigingen

NUlokaal adverteren is een self-service tool van NU.nl waarmee gebruikers gemakkelijk een display advertentie kunnen aanmaken en deze lokaal kunnen laten uitleveren in de app van NU.nl. Door een gewenste locatie en straal van 5 tot 75 kilometer aan te geven, kan de advertentie lokaal getarget worden. Zo kan de tool gebruikt worden om in een specifieke omgeving bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken.

“Lokaal adverteren bij NU.nl heeft Hotdogbar Dogma in regio Utrecht op de kaart gezet”, aldus Hugo Siebrand, eigenaar van Dogma (bekijk video).

Geïnteresseerd of behoefte aan meer informatie?

Bekijk de NUlokaal tool of neem contact op met Max Roks, New Business Consultant NU.nl via max.roks@nu.nl.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →