Natúúrlijk moeten we het in deze aflevering van CMO Studio hebben over de periode waarin Rabobank wat op zoek was naar zichzelf, zijn eigen consistentie uit het oog verloor. Maar wat heeft het tot nu toe eigenlijk opgeleverd dat de bank ‘het coöperatieve’ weer expliciet in het merk heeft teruggebracht.
Als Koenen gevraagd wordt naar het kantorennetwerk dat weer verder ingekrompen wordt, klinkt een lichte ergernis in Koenens stem door. Waar komt dat vandaan?
In de elfde aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Dorkas Koenen, CMO bij Rabobank, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Rabobank én roept Koenen ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van Rabobank.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:
Innovatie-expert Menno Lanting stelde onlangs dat digitalisering vaak technologie-gedreven en niet marketing-gedreven is. Is dit een terugkerend patroon waar we maar niet uitkomen?
De topman van DPG Media, Erik Roddenhof, kondigt stappen aan tegen Google News wegens het ‘stelen van content’. Vindt hij Dorkas Koenen aan zijn zijde?
Rabobank is dit jaar gestart met Rabo Carbon Bank. Dat zou boeren in staat stellen om CO2 af te vangen uit de atmosfeer. Is dat geloofwaardig, terwijl Rabo aan de basis staat van het huidige landbouwsysteem?
Sinds augustus 2020 noemt Rabo zich de ‘coöperatieve Rabobank’. Wat levert dat op?
Bellen met de Winnaar van de Week
Rabobank heeft een goed eerste half jaar gedraaid, wat was het aandeel van marketing aan de resultaten?
Er gebeurt nogal veel in de wereld op het ogenblik. Climate change, woningmarkt, flexibilisering van de arbeidsmarkt. Wat doet dat met de behoeften van klanten?
De aangekondigde herstructurering van Rabobanks kantorennetwerk in Nederland is in volle gang. Houden we nog een kantoor over?
Dorkas Koenen is in mei 2022 uitgeroepen tot CMO of the Year en is een van de keynotes tijdens MarketingEffieLive!
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’
CMO Studio ontvangt binnenkort Nienke van de Streek van Aldi.
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.