Corendon stuurde een video naar zijn klanten, waarin directeur directeur Steven van der Heijden en oprichter Atilay Uslu – blauwbekkend op de vleugel van een 737 – hun klanten bedankten voor het accepteren van een voucher en voor hun geduld. Én Uslu verscheen ook in een commercial (‘We kunnen weer’) met Corendon-characters Cor en Don. Is het bedrijf bezig met een charmeoffensief?
In de tiende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Corné Hoogendoorn, directeur marketing bij touroperator Corendon en Corendon Hotels & Resorts, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Corendon én roept Hoogendoorn ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van Corendon.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:
Parool en NRC gaan verder als ochtendkrant, een grote aanpassing voor lezers. Maakt het iets uit voor dagbladadverteerder Corendon?
Gameontwikkelaar Epic Games delft het onderspit in een rechtszaak tegen Apple. Worden schaalgrootte en semi-monoplies van big techs een bezwaar?
Directeur Steven van der Heijden en oprichter Atilay Uslu van Corendon bedankten klanten voor het accepteren van vouchers in een persoonlijke video. Wat was het effect?
Atilay Uslu was ook weer te zien in de ‘We kunnen weer’-campagne (ook met de typetjes Cor en Don). Wil Corendon het merk persoonlijker maken?
Bellen met de Winnaar van de Week (heeft iets met het Circuit van Zandvoort te maken...)
Corendon is genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2021. Wat heeft Hoogendoorn gedaan om dat voor elkaar te krijgen?
Corendon Village Hotel in Badhoevedorp is bekend komen te staan als ‘Costa Holanda’. Niet voor iedereen hét beeld voorbeeld van een ideale vakantie. Houdt Corendon deze propositie er toch in?
Wat zijn Hoogendoorns targets voor 2022 en welke marketingtroeven gaat hij spelen om die te behalen?
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio ontvangt binnenkort Dorkas Koenen van Rabobank en Nienke van de Streek van Aldi.
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.