De markt voor ‘Nespresso’-koffiecups is zwaarbevochten, van ‘the original, via A-marken, tot huismerken, en daar komt nu nog een concurrent bij, en wel uit onverwachte hoek: Blokker.
Deze maand komt de huishoud- (non-food!)winkelketen namelijk met ‘Blokker koffiecups’. De winkel belooft ‘premium koffie tegen Blokker-prijzen’ (20 stuks voor 2,49 euro). Het gaat om aluminium cups (net als bij onder meer Nespresso, Douwe Egberts en L’Or) en er wordt gestart met vier verschillende melanges.
Signalen
Duurzaamheidssignalen geeft Blokker af met het feit dat de koffie het keurmerk van Rainforest Alliance draagt én dat het zijn eigen recycleprogramma start. Daarbij kunnen consumenten aluminium koffiecups van alle merken inleveren bij Blokker. ‘Met de opbrengst ondersteunen wij initiatieven van The (zero) Hunger Project.’
De lancering moet volgens Blokker gezien worden als onderdeel van de strategie om premium kwaliteit huismerkproducten toegankelijk te maken voor een grote doelgroep. ‘Wij zijn ruim een eeuw innig verbonden met koffie en verkopen alles wat met koffie te maken heeft, het is dan ook logisch dat we eigen koffie introduceren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!