Het verhaal van ‘minder betalen en toch meer krijgen’ blijven laden, totdat het goed blijft hangen. Dat is misschien wel de belangrijkste taak van Nienke van de Streek, managing director marketing bij Aldi Nederland. Maar wat doe je als je je als discounter wil profileren, maar minder budget hebt dan de markt? Het enige juiste antwoord? Opvallen!
In de twaalfde aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Van de Streek de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van Aldi én roept Van de Streek ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat zij dieper in op de marketingstrategie van Aldi.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:
Aldi test supermarkt zonder kassa in Londen. Komt zoiets ook naar Nederland?
Met onder andere Picnic, Crisp, Gorillas, Flink en Getir ontwikkelt boodschappenbezorging zich als een dolle. Moet Aldi een keer mee?
Aldi is recent gekomen met de campagne ‘Aldi steeds duurzamer? Hoe komt het dat mensen de schijn tegen heeft?
Aldi heeft sinds kort zijn eigen testpanel, het ‘A-Team’. Hoe geloofwaardig is het als een supermarkt zijn eigen tests organiseert?
Nienke van de Streek roept de Winnaar van de Week uit.
Vorig jaar september startte Aldi met een nogal vervreemdende campagne. Welke resultaten levert het op?
Van de Streek tuigde eigenhandig een hele marketingafdeling op. (Had Aldi nog niet!) Willen marketingtoppers wel voor Aldi werken?
De propositie van Aldi luidt: de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Maar het was Lidl dat dit jaar door de Consumentenbond is uitgeroepen tot de goedkoopste supermarkt van Nederland voor huismerken. Uithuilen en doorgaan?
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’
CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’
CMO Studio ontvangt binnenkort Patrick Kuijsters van de Volksbank.
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.