Tijdens de DDMA Email Summit zijn donderdag de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Wehkamp won zowel de juryprijs als de publieksprijs voor beste campagne. Marjolein Kleiberg van TUI werd uitgeroepen tot E-mail Vrouw van het Jaar.
Personalisatie
De jury looft Wehkamp Warenhuis Boost, de winnende campagne, vanwege de manier waarop klantdata is gebruikt om te personaliseren (zie uitgebreide case-presentatie hier). 'Maar ook de cultuur, de complexiteit en de gekozen aanpak zijn onderscheidend. Dit is de toekomst van e-mail: meer personalisatie en relevantie door content, timing en frequentie.' Als winnaar versloeg Wehkamp de andere genomineerde campagnes ‘Tips na aankoop’ van Coolblue, ‘Persoonlijke Auto-aanbevelingen: Het mes snijdt aan drie kanten’ van Marktplaats en ‘VT Wonen Voorjaarshuis Actie 2017’ van Sanoma/VT Wonen.
Oog voor meer kanalen
De jury was van oordeel dat relevantie voor de klant ook prioriteit heeft bij Marjolein Kleiberg (TUI), de nieuwe E-mail Vrouw van het jaar, zo blijkt uit het juryrapport. 'Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.' De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.
Het publiek spreekt
De week voorafgaand aan de uitreiking kon gestemd worden voor de Publieksprijs voor beste e-mailcampagne. Ruim een derde van de stemmen ging naar Wehkamp, dat hiermee de grote winnaar werd van de DDMA E-mail Awards 2017.
Op de foto van links naar rechts: Marjolein Kleiberg (TUI), Mark Kruisman, Arnoud de Munnik en Rolf Broer (allen Wehkamp).
DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 275 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!