Het verwijsverkeer van LinkedIn naar online uitgevers is de afgelopen maanden met 44 procent gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van SimilarWeb, dat keek naar het verwijsverkeer van LinkedIn naar duizend verschillende uitgevers.
Eigen media
LinkedIn was voor online uitgevers een goede bron om hun content op te verwijzen, maar dat is veranderd sinds het sociale netwerk voor professionals zijn eigen media prioriteit heeft gegeven.
Globaal
LinkedIn was in juni verantwoordelijk voor slechts 0,2 procent van het verkeer naar nieuws- en mediawebsites in Amerika. Volgens SimilarWeb was dat globaal zelfs maar 0,1 procent.
Delen
Tegelijkertijd wordt er meer content gedeeld op LinkedIn dan voorheen. Dat doen lezers via de deelbuttons op de websites van uitgevers. De gemiddelde hoeveelheid gedeelde artikelen op LinkedIn is gestegen van 500.000 naar 3 miljoen in de laatste 18 maanden, aldus #sthash.xy3DhdrC.dpbs" target="_blank">ShareThis, een bedrijf dat deelbuttons op websites van uitgevers plaatst. Toch vertegenwoordigt LinkedIn slechts 1 procent van de gedeelde content. Facebook domineert in deelgedrag.
Bron: Digiday
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!