Nieuwe kipvarianten, die qua dierenwelzijn iets boven plofkip zitten, winnen terrein. Supermarkten bieden steeds minder plofkip aan. Dat stelt dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier, naar aanleieing van een steekproef deze zomer uitgevoerd in steeds drie vestigingen van de tien grootste supermarkten. Uit een soortgelijke steekproef vorig jaar kwam naar voren dat toen 80 procent van het kipassortiment bestond uit plofkip, nu is dat gedaald naar ongeveer 62 procent. Bij Jumbo, Dirk en Albert Heijn trof Wakker Dier het minste plofkip aan. Hoogvliet had er veel van. Wakker Dier: ‘Diervriendelijker vlees wordt steeds belangrijker voor veel supermarktketens’. Lidl liet vorige week weten de komende jaren volledig over te stappen op vlees met het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming.
In een inventariserend artikel dat afgelopen vrijdag verscheen, licht Albert Heijn onder meer toe waarom het op het terrein van diervriendlijker vlees geen voorsprong kan nemen op zijn concurrenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!