83% van de Nederlanders is geïnteresseerd in auto's. Welke inspiratie- en oriëntatiebronnen zijn het belangrijkste bij het uitzoeken van een nieuwe auto?
Sanoma doet als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan een doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich oriënteren op aankopen. Wij analyseren ook telkens de kracht van de mediumtypen en het effect van campagnes. Wij delen die resultaten graag met je. In dit document delen we de inzichten rondom de interesse in autogerelateerde onderwerpen en het oriëntatie- en aankoopgedrag voor auto's.
Het onderzoek is uitgevoerd in maart 2019, onder 504 respondenten. Hierbij kunnen we selecteren op geslacht en leeftijd van de respondent.
Meer dan de helft verzamelt vooraf veel informatie voor de aankoop van een auto. 92% maakt een testrit voordat er een nieuwe of andere auto wordt aangeschaft. Zowel mannen als vrouwen kopen een auto vooral op verstand. 78% koopt bij een lokale dealer.
Meer informatie? Bekijk hier de infographic.
De infographic is slechts een selectie van de resultaten. Mocht je meer willen weten over een specifiek onderwerp, neem dan contact op met Sanoma B2B Marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!