Ster-directeur Frank Volmer pleit voor tv-commercials van 20 seconden: ‘Nieuwe realiteit’
Volmer ziet verschillende voordelen: meer ruimte in reclameblok en prijsstijgingen beperken.
Frank Volmer, directeur van Ster, pleit voor een verandering in de basisspotlengte voor tv-commercials van 30 naar 20 seconden. Volgens Volmer zijn er verschillende redenen waarom dit een goede en logische stap is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHelaas gaat Frank voorbij aan het feit dat langere spots toch altijd nog beter converteren ... zeker voor goede doelen bijvoorbeeld
Interessante gedachte. In de meer dan 1.200 TVC's die wij met fMRI-scans hebben mogen bestuderen zien wij -in aanvulling op de studie van GroupM- dat de ingekorte versies van commercials effectiever zijn dan de oorspronkelijke langere versies. De KISS waarin de laatste S voor Stupid staat, zou beter vervangen kunnen worden door de S van Short. Keep It Simple and Short.