Met de kick-off van het nieuwe Sanoma FMCG-team beginnen Sanoma en SCOUPY aan een nieuwe fase. Met een unieke totaalpropositie als uithangbord.
Maurits Priem, de kersverse Managing Director van SCOUPY, heeft de totaalpropositie onder zijn hoede. “A-merken zetten in hun marketingstrategie altijd twee dingen centraal: Awareness (branding en bereik) en penetratie (verkopen realiseren).” aldus Priem. “Tot nu toe werden deze zaken los van elkaar ingekocht. Awareness bij de mediabedrijven en penetratieondersteuning veelal bij de retailers. Met deze stap kunnen we een echt unieke totaaloplossing bieden. De sterke merken van Sanoma, zoals Libelle, Margriet, LINDA. en NU.nl, bereiken maandelijks meer dan 85% van alle shoppers. Met de oplossingen van SCOUPY kunnen we voor merken in een paar dagen tijd tienduizenden aankopen realiseren.”
Unieke kans voor FMCG-klanten
Door de samenvoeging van de onderdelen awareness, penetratie en data in één totaalconcept ontstaat een unieke kans voor FMCG-klanten. Kees Wilbrink, commercieel directeur Sanoma Media Netherlands licht toe: “De afgelopen weken is er een krachtige samenwerking gerealiseerd, met als resultaat één enthousiast salesteam dat via een actieve salesbenadering klanten optimaal bedient. Met dit team komen we tegemoet aan de wens van onze FMCG- klanten; één loket, waar onze partners een totaalpakket kunnen afnemen variërend van (branded) content in onze A-magazines tot sampling, online/mobile en van winkelvloer- tot beursvloer-activgebruaties. Uniek is dat we hiermee mediaik en koopgedrag kunnen koppelen, dit geeft inzichten en planningsmogelijkheden die tot nu toe niet bereikbaar waren voor onze adverteerders.”, aldus Wilbrink.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!