Reorganisatie Hearst Netherlands gaat door na positief advies OR

Uitgever schrapt zeven titels, consequenties voor personeel onbekend.

De Ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft een positief advies uitgebracht over de voorgenomen reorganisatie van het bedrijf.Dat de uitgever moet reorganiseren is een combinatie van eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie. Covid19 heeft de ontwikkelingen versneld. 

Het was al duidelijk dat Hearst Netherlands stopt met de publicatie van zeven van de twintig merken die momenteel worden uitgegeven:

 
A. Beëindiging van de uitgeeflicentie:

Vogue
Vogue Living
Glamour
ElleEten.nl

Condé Nast, de merkeigenaar van Vogue, Vogue Living en Glamour, wil de uitgave van deze merken in Nederland voortzetten met een nieuwe partner. 

 

B. Beëindiging van de uitgeefactiviteiten:

Esquire
Designer Vintage (gesprekken voor een mogelijke overname worden nu gestart)
Fiscalert (inmiddels voldoende kandidaten voor een overname, gesprekken worden nu gestart) 

Hearst Create (de uitgeefactiviteiten voor KLM worden voortgezet)

Hearst Netherlands gaat door met

1. Quote
2. Quest
3. National Geographic
4. National Geographic Traveler
5. ELLE
6. ELLE Decoration
7. Cosmopolitan
8. Harper's Bazaar
9. Women's Health
10. Men's Health
11. Runner's World
12. Bicycling
13. JAN

Country manager Marscha Krouwel laat weten: 'Dit is een impactvolle, maar noodzakelijke operatie, zeker omdat bepaalde trends in de markt in een stroomversnelling zijn geraakt. Met een gestroomlijnd en sterk merkportfolio bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie. De komende maanden voeren we deze reorganisatie door. Onze organisatie gaat zich daarbij richten op het produceren van mooie producten om onze klanten optimaal van dienst te zijn.'


Hearst Netherlands maakt niet bekend hoeveel banen er door de reorganisatie geschrapt worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie