Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 10, Qmusic en Sky Radio stijgers in februari-maart

Radio 538 en NPO Radio 2 zien marktaandeel dalen.
radio
radio

Radio 10 blijft de meest opvallende zender in het luisteronderzoek van NLO en GfK. In de februari-maart meting die vanochtend bekend werd gemaakt is het Talpa Network-station de grootste stijger in de commerciële doelgroep 20-49. Radio 10 gaat van 8,1 naar 11,5 procent (index 142). Ook Qmusic en Sky Radio vertonen groei. Qmusic gaat van 12,9 naar 14,5 procent (index 112) en Sky Radio van 8,5 naar 9,7 (index 114). 

Radio 538 daalt van 18,3 naar 16,4 (index 90) en NPO Radio 2 van 14,4 naar 13,1 (index 91). 

De top 5 ziet er als volgt uit: Radio 538 is marktleider, gevolgd door Qmusic, Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.

related partner content for mobile comes here

'Overige zenders' doen het goed

Opvallend is dat de categorie 'overige zenders' stijgt. Die zenders hebben samen een marktaandeel van 7,5 procent (index 112). Daarmee lijkt er meer versnippering te komen in de radiomarkt. 

Publieke zenders NPO 3FM (4,4, index 79) en NPO Radio 1 (2,8, index 70) zijn de grootste dalers bij 20-49.

10+

In 10+ is NPO Radio 2 marktleider met een stabiel marktaandeel van 12,4. Radio 538 daalt flink in aandeel naar 10,6 procent (index 84).
 

luister feb maart
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in