Radio 10 blijft de meest opvallende zender in het luisteronderzoek van NLO en GfK. In de februari-maart meting die vanochtend bekend werd gemaakt is het Talpa Network-station de grootste stijger in de commerciële doelgroep 20-49. Radio 10 gaat van 8,1 naar 11,5 procent (index 142). Ook Qmusic en Sky Radio vertonen groei. Qmusic gaat van 12,9 naar 14,5 procent (index 112) en Sky Radio van 8,5 naar 9,7 (index 114).
Radio 538 daalt van 18,3 naar 16,4 (index 90) en NPO Radio 2 van 14,4 naar 13,1 (index 91).
De top 5 ziet er als volgt uit: Radio 538 is marktleider, gevolgd door Qmusic, Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.
'Overige zenders' doen het goed
Opvallend is dat de categorie 'overige zenders' stijgt. Die zenders hebben samen een marktaandeel van 7,5 procent (index 112). Daarmee lijkt er meer versnippering te komen in de radiomarkt.
Publieke zenders NPO 3FM (4,4, index 79) en NPO Radio 1 (2,8, index 70) zijn de grootste dalers bij 20-49.
10+
In 10+ is NPO Radio 2 marktleider met een stabiel marktaandeel van 12,4. Radio 538 daalt flink in aandeel naar 10,6 procent (index 84).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!