Maar liefst 74% van de pr- en communicatieprofessionals vindt het belangrijk om de nieuwswaarde en objectiviteit van de boodschap die zij over hun organisatie delen te waarborgen. Dat blijkt uit een onderzoek onder deze doelgroep door Markteffect, in opdracht van ANP Business. Toch is er maar een klein deel (22%) dat zich regelmatig inzet om deze objectiviteit ook daadwerkelijk te waarborgen.
Daarom kun je nu door ANP Business een quickscan laten doen van jouw online nieuwspagina’s. Onze mediaspecialisten kijken: Onze mediaspecialisten kijken of jouw toon en benadering al passen bij een objectieve en nieuwswaardige communicatiestijl.
Waarom is het eigenlijk belangrijk om als organisatie buiten de media objectief te communiceren? In het kort: je komt als organisatie al lang niet meer weg enkel met het delen van informatie over jouw eigen dienst of product. Je doelgroep wil, zeker in deze tijden van nepnieuws, erop kunnen vertrouwen dat jij expert bent in wat je doet, en dat het verhaal dat je als organisatie vertelt ook gebaseerd is op feitelijkheden en raakt aan maatschappelijke kwesties. Doe je dit niet? Dan kan het je betrouwbaarheid schaden, of je kunt zelfs klanten verliezen.
Er zijn verschillende manieren om te zorgen dat de boodschap die je verspreidt feitelijk en betrouwbaar is. Maar voor veel organisaties is het nog een zoektocht. Want hoe verwoord je je boodschap op de juiste manier, en hoe bereik je met die boodschap exact de juiste mensen? Hoe transparant kan je zijn? En wat levert het zowel de verzender als de ontvanger precies op?
Verdieping tijdens het Communicatiecongres
Arnold Vonk van ANP Business heeft veel ervaring met zowel de journalistieke wereld als de wereld van de communicatieprofessional. Hij helpt verschillende soorten organisaties om zich te profileren als serieuze bron voor de media. In zijn verdiepingssessie op het Communicatiecongres van Adformatie op 19 mei 2022 toont hij aan waarom en hoe je bij journalisten en je doelgroep vertrouwen wekt, als je je als informatiebron presenteert.
Gratis scan van je website
Voorafgaand aan deze sessie biedt hij samen met zijn team bij ANP Business bezoekers de mogelijkheid de website van hun organisatie te laten scannen. Past de toon bijvoorbeeld al bij een objectieve en nieuwswaardige communicatiestijl? Door middel van een quickscan brengt zijn team dat in kaart.
Dus ga jij op 19 mei naar het evenement? De resultaten van de scan haal je op bij onze stand op het Communicatiecongres, vergezeld van een leuke goodiebag. Zien we je daar?
- Gratis quickscan van homepage, over ons-pagina en/of nieuwspagina
- Door team mediaspecialisten van ANP Business, allemaal met journalistieke achtergrond
- Vooraf gemakkelijk aanmelden via website van ANP
- Je ontvangt op het evenement een fysiek rapport met daarin: onze blik op jouw verhaal, hoe jouw communicatiestijl overkomt op een journalist, wat er goed gaat en waar nog verbetering mogelijk is
- Lukt het toch niet om erbij te zijn? Dan ontvang je van ons een digitaal rapport
Meld je hier aan voor de gratis quickscan: https://www.anp.nl/communicatiecongres
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!