
Qmusic heeft in de eerste maand van de nieuwe FM-frequentieverdeling het marktleiderschap gepakt in alle doelgroepen. De radiozender behaalt in september in de commerciële doelgroep 20-49 jaar een recordaandeel van 26,5 procent. Dat is meer dan het dubbele dan de nummer twee NPO Radio 2, dat 12,7 procent heeft. Nummer drie Radio 10 heeft een marktaandeel van 12,3 procent.
13+
In de 13+ doelgroep haalt Qmusic een marktaandeel van 13,4 en staat daarmee ook op nummer een. NPO Radio 2 staat daar vlak achter met 13,3 procent. Radio 10 is ook hier de nummer drie met 9,6 procent.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu Centraal
JOE op de achtste plaats
JOE, net als Qmusic een zender van DPG Media, pakt in zijn eerste maand op de FM een achtste plaats in beide doelgroepen met een aandeel van 2,7 en 2,3 procent.
NPO 3FM en Radio Veronica zakken in september verder weg. In de commerciële doelgroep heeft de publieke popzender 2,7 procent en Radio Veronica 2,0 procent. Verder valt in beide doelgroepen de groei van RadioNL en BNR Nieuwsradio op.
Zie ook Nederlands Media Onderzoek overweegt jongeren van 13-17 jaar uit luistercijfers te halen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid