Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic pakt in september marktleiderschap in alle doelgroepen

In de commerciële doelgroep behaalt de zender zelfs het dubbele van nummer 2 NPO Radio 2.
Qmusic
Qmusic

Qmusic heeft in de eerste maand van de nieuwe FM-frequentieverdeling het marktleiderschap gepakt in alle doelgroepen. De radiozender behaalt in september in de commerciële doelgroep 20-49 jaar een recordaandeel van 26,5 procent. Dat is meer dan het dubbele dan de nummer twee NPO Radio 2, dat 12,7 procent heeft. Nummer drie Radio 10 heeft een marktaandeel van 12,3 procent.

related partner content for mobile comes here

13+

In de 13+ doelgroep haalt Qmusic een marktaandeel van 13,4 en staat daarmee ook op nummer een. NPO Radio 2 staat daar vlak achter met 13,3 procent. Radio 10 is ook hier de nummer drie met 9,6 procent.

NLOsept23

JOE op de achtste plaats

JOE, net als Qmusic een zender van DPG Media, pakt in zijn eerste maand op de FM een achtste plaats in beide doelgroepen met een aandeel van 2,7 en 2,3 procent.

NPO 3FM en Radio Veronica zakken in september verder weg. In de commerciële doelgroep heeft de publieke popzender 2,7 procent en Radio Veronica 2,0 procent. Verder valt in beide doelgroepen de groei van RadioNL en BNR Nieuwsradio op.

Zie ook Nederlands Media Onderzoek overweegt jongeren van 13-17 jaar uit luistercijfers te halen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in