Overslaan en naar de inhoud gaan

Traditionele adverteerders meest online

Traditionele adverteerders zijn voor het eerst in de meerderheid op internet. Dit blijkt uit de top-100 van grootste online adverteerders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau Nielsen//NetRatings, dat de ranglijst samenstelde, spreekt van "een aardverschuiving". In de maand maart bleek 56 procent van de namen op de lijst tot de 'traditionele adverteerders' behoren, zoals Walt Disney, Visa en Chevron. Internetondernemingen als Yahoo, AOL Time Warner, Amazon en eBay maken voor 34 procent deel uit van de honderd grootste adverteerders. De derde categorie is 'high-tech', met bedrijven als Sony, Hewlett-Packard en Microsoft. Van de top-100 adverteerders behoort tien procent tot deze groep.

related partner content for mobile comes here

Traditionele adverteerders besteden ook het meeste geld aan online advertising. Van de 280 miljoen dollar die in maart besteed is, namen traditionele adverteerders 44,1 procent voor hun rekening.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in