Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsoring wordt steeds groter

In 2008 komen de mondiale uitgaven aan sponsoring uit op 43,5 miljard dollar, meldt Marketing News. In 2007 was dat nog 37,9 miljard. In…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grootste Amerikaanse sponsors waren in 2007 Anheuser-Busch met rond de 360 miljoen dollar, PepsiCo met 340 miljoen, Coca-Cola met 260 miljoen, Nike met 240 miljoen, General Motors met 235 miljoen, Miller Brewing met 190 miljoen, AT&T met 160 miljoen, Sprint Nextel met 150 miljoen, Toyota Motor met 150 miljoen en Ford Motor met 145 miljoen.

related partner content for mobile comes here

Het grootste bedrag aan sponsoring wordt in 2008 uitgegeven aan sport, gevolgd door charitatieve doelen, entertainment, tours en attracties, festivals, fairs en jaarlijkse evenementen en de kunsten.

De sponsoring van beurzen en tentoonstellingen nam in de VS in 2007 58 procentvan het totale sponsorbudget voor zijn rekening. Hierna kwamen conferenties en seminars met 27 procent, roadshows en mobiele marketing met 10%, sport en entertainment met 13 procenten guerrilla marketing met 2 procent.

De Olympische Spelen in Peking hebben in ieder geval een recordaantal televisiekijkers getrokken, zo meldt Nielsen Media Research. Ruim voor de afsluiting van het festijn hadden al 4,4 miljard mensen wedstrijden op de buis gevolgd.
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau had na tien dagen al twee derde van de wereldbevolking een keer ingeschakeld op de Spelen.Vier jaar geleden keken er in totaal nog 3,9 miljard mensen naar de Olympische Spelen in Athene.

In 2000 keken 3,6 miljard mensen naar Sydney.

Volgens Nielsen, dat de cijfers zondag naar buiten bracht, is het record vooral te herleiden naar de grote interesse in het gastland. Er keken alleen al 800 miljoen Chinezen naar de openingsceremonie op 8 augustus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in