Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet reclamebranche fors lager in derde kwartaal

De omzet in de reclamebranche is in het derde kwartaal van 2009 opnieuw fors lager uitgekomen dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reclamebranche is al een jaar lang de minst presterende branche binnen de zakelijke dienstverlening. De stemming onder de ondernemers is nog steeds slecht. De verwachtingen voor het vierde kwartaal zijn ook erg pessimistisch.

related partner content for mobile comes here

Dat meldt het CBS. De omzet van reclamebureaus nam in het derde kwartaal van 2009 met 17 procent af in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Sinds het begin van deze reeks in 2004 is de omzetdaling nooit zo groot geweest. Door de verslechterde economische situatie bezuinigden bedrijven op hun reclame-uitgaven waardoor de omzet van de reclamebureaus de afgelopen vier kwartalen afnam. Van enig herstel lijkt tot dusver nog geen sprake.

Uit de van oktober 2009 blijkt dat de stemming onder de ondernemers in de reclamebranche nog steeds somber is. De omzet is zeer fors afgenomen. De personeelssterkte is ook in het derde kwartaal sterk gedaald. Ondanks de daling van het aantal pessimisten zijn de ondernemers per saldo nog steeds negatief gestemd over het huidige economische klimaat.

De ondernemers zijn in hun verwachtingen voor het vierde kwartaal van 2009 eveneens zeer pessimistisch gestemd. Van de ondernemers verwacht 59 procent een afname van de personeelssterkte, wat ruim boven het gemiddelde van de zakelijke dienstverlening ligt. Per saldo verwacht 29 procent van de ondernemers een afname van de prijzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in