Overslaan en naar de inhoud gaan

Mariska Verstappen wint de Dutch Marketing Thesis Award

Jury enthousiast over haar scriptie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘How reviews are reviewed: the impact of readability and social factors on the usefulness of online consumer reviews’, is de titel van het winnende onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Welke factoren dragen eigenlijk bij aan de nuttigheid van reviews? Mariska Verstappen onderzocht het in haar scriptie. Leesbaarheid van een review is van grote waarde voor consumenten. Maar ook sociale factoren spelen een duidelijke rol.

Een van de bevindingen van dit onderzoek is dat consumenten een review met positieve nuttigheid-stemmen als waardevoller ervaren dan een review met negatieve stemmen, zelfs als de inhoud van deze reviews gelijk is.

Door een duidelijke structuur en door het toevoegen van status-labels en specifieke filters om reviews op te sorteren, kunnen webwinkels concrete stappen zetten om hun reviews zo optimaal mogelijk weer te geven voor hun klanten.

Verstappen deed haar onderzoek aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen.

De Dutch Marketing Thesis Award is in het leven geroepen om het belang van goede marketingscripties (met een doorvertaling naar de praktijk) te onderstrepen.

De jury bestaat uit Ester de Berg van het NIMA en Jelle Bouma, directeur Customer Insights Center van rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC).

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in