Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft commprofs vindt het niveau van collega’s onvoldoende

Onderzoek Communicatie Magazine legt onvrede over anderen en afdeling bloot
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tevredenheid over collega&;s en de eigen afdeling communicatie is niet erg hoog. Bijna de helft van de communicatieprofessionals (44%) vindt de kwaliteit van de collega&;s onvoldoende. Ook de eigen afdeling wordt niet erg hoog gewaardeerd. Meer dan een 6,9 wordt er niet gegeven.

related partner content for mobile comes here

Positiever zijn de respondenten over hun eigen functioneren. Dat waarderen ze met een 7,6. Ook blijkt dat een ruime meerderheid (64,1%) vindt dat de eigen impact &;hoog&; is of &;ruim voldoende&;.

Voor de Verandering

Dat blijkt uit het onderzoek &;Voor de Verandering&; van Communicatie Magazine en DirectResearch, dat vandaag is gepresenteerd op het Landelijke Communicatiecongres. In het onderzoek werd aan zo&;n 350 communicatieprofessionals de vraag voorgelegd wat er in het werk zou moeten veranderen, verbeteren of hetzelfde blijven.

Opvallend is het oordeel van de communicatieprofessionals over hun eigen afdeling. Om het aardig te zeggen: daar valt nog wat te winnen. 39 procent is tevreden over hoe de afdeling momenteel functioneert, terwijl 43 procent tevreden is over hoe de afdeling gemanaged wordt. Tweederde vindt bovendien dat de afdeling niet de juiste issues behandelt, terwijl 86 procent vindt dat de afdeling zelf beter moet communiceren.

Meer strategie!

Welke issues zouden er dan meer aan bod moeten komen? 83 procent vindt dat er meer ingezet moet worden op strategie en advies. Bijna de heltt van de commprofs vindt zelfs dat er &;veel meer aandacht&; voor moet komen.

Ook het communicatiever maken van de organisatie is een van de onderwerpen waar nu werk van moet worden gemaakt. Dat althans vindt 86 procent van de commprofs.

Daarnaast meent het overgrote deel (72,2%) dat de organisatie beter moet worden in het ophalen van verhalen om die in communicatie te gebruiken.

Andere baan?

Om positief te eindigen. Tweederde van de commprofs geeft aan niet aan een andere baan te denken, of die alleen te overwegen bij een zeer aantrekkelijk aanbod. Blijkbaar zit de ruime meerderheid nog goed op zijn plek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in