#Namespotting Weekly: 'A LIDL less creative'
Lidl doet het steeds beter in Nederland. Het marktaandeel bedraagt inmiddels bijna 10% en daarmee is Lidl de derde supermarktketen na Albert Heijn en Jumbo. In Nederland begonnen als 'hard discounter' heeft Lidl zich ontwikkeld tot een echte supermarkt. De winkels staan bekend om de goede groente en fruit. Lidl moet het niet hebben van zijn innovaties, maar van zijn inkoopkracht als een van de grootste ketens in Europa.
A-merken tref je er niet of nauwelijks aan (behalve Haribo). Maar Lidl houdt de A-merken wel goed in de gaten. Dat blijkt wel uit de vele producten en productnamen die duidelijk 'geinspireerd' zijn op bekende merken. Maar dan natuurlijk wel een stuk lager geprijsd. Schaamteloos of slim? Beter goed gejat dan slecht bedacht? Oordeel zelf...
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den Haag
VluggeJapie.jpg
Het antwoord op Snelle Jelle van Wieger Ketellapper. Vlugge Japie was een van de boeven in de televisieseries van Bassie en Adriaan...
Brommerdrop.jpg
Altijd weer die Auto... eh Brommerdrop!
Siempre.jpg
Spaans voor Always.
Toujours.jpg
Maar babies worden in het Frans aangesproken.
Duetti.jpg
Als twee druppels water.
Shirleys.jpg
Het zusje van Bailey.
Neo.jpg
Ook Oreo ontkomt niet aan zijn Lidl-variant.
HeelHollandStampt.jpg
Heel Holland bakt... eh stampt!
Zwagerman.jpg
Stegeman, Zwagerman. Niemand die het opvalt.
Linessa.jpg
Linessa, fijn voor de lijn.
Boerderijijs.jpg
Die naam en die emmertjes...
NiXe.jpg
Geen kopie, maar een naam van NIXe.
Suddenly.jpg
Coco Chanel ruikt bij Lidl Suddenly een stuk goedkoper!
DickundDurstig.jpg
Het is niet allemaal slecht of onorigineel. Deze naam bij de Duitse Lidl is leuk gevonden. UPDATE: Dick & Durstig blijkt een product van Hakle te zijn is en is niet alleen bij Lidl te koop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid