Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone wil Coca-Cola evenaren

Vodafone heeft de afgelopen tijd fors geïnvesteerd in overnames en licenties. Nu is het moment aangebroken om de merkbekendheid te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verwerven van UMTS-licenties in negen Europese landen en Japan alleen al kostte het bedrijf circa 45 miljoen gulden. Inmiddels telefoneren 130 miljoen mensen in 27 landen via Vodafone, maar de weg naar global brand is nog ver. Grote voorbeeld is Coca-Cola, maar voor Vodafone is er nog een lange weg te gaan voordat dit merk mondiaal de bekendheid geniet die de bekendheid van deze frisdrank evenaart. Complicerende factor is dat dochtermaatschappijen in diverse landen onder eigen naam opereren. Dat geldt voor D2 in Duitsland, voor Omnitel in Italië en voor Libertel in Nederland. Als tussenfase wordt gekozen voor co-branding. Libertel opereert inmiddels onder de naam Libertel Vodafone. De opbouw tot global brand zal vanuit de Europese markt gestalte krijgen, omdat het bedrijf in dit werelddeel de sterkste positie kent. Belangrijkste concurrenten op de Europese markt zijn het Britse Orange en France Telecom die eveneens hard werken aan de opbouw van hun merk. Orange is tot nu toe het enige echt Europese merk in mobiele telefoondiensten en France Telecom is na Vodafone de grootste aanbieder van mobiele telefoondiensten met 30,5 miljoen gebruikers.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in