
Postbankklanten kunnen binnen enkele maanden via het scherm van de speciale mobiele telefoon geld overmaken naar giro- of bankrekeningen, het saldo en effecteninformatie opvragen. Omdat gebruik wordt gemaakt van wap-technologie is de transactie zichtbaar in het scherm van de telefoon. Het is de eerste keer dat financiële dienstverlening via de WAP-telefoon op een zo grote schaal en zo laagdrempelig en veilig wordt aangeboden.
Postbank draagt zorg voor de ontwikkeling van de bancaire diensten die via de speciale WAP-telefoon wordt aangeboden. Telfort levert, als telecom operator, de benodigde netwerkinfrastructuur, kennis van mobiele datacommmunicatie, de voorgeconfigureerde telefoons en de klantenservices. In dit samenwerkingsverband zijn Postbank en Telfort hoofdinvesteerder. Genie, de mobiele internetdivisie van British Telecom, levert de web/wap-portal waarmee de rekeninghouder toegang
Vacatures
Communicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQkrijgt tot m-bankieren.
Het is voor de eerste keer dat m-bankieren op een dergelijk grote schaal aan
klanten wordt aangeboden, meldt de Postbank. "Postbank en Telfort komen met deze nieuwe manier van bankieren tegemoet aan de
groeiende vraag naar een dergelijke flexibele en toch makkelijk toegankelijke
dienstverlening. De ervaring met internet leert dat met name het verrichten van betalingen en effectenordering veel gebruikte toepassingen zijn. Het opvragen van saldo en effecteninformatie en het verrichten van betalingen is al direct mogelijk." Binnen enkele maanden na de introductie wordt het aantal toepassingen uitgebreid met effectenordering.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee