Overslaan en naar de inhoud gaan

“Opmars digitale tv lijkt niet te stoppen

Het digitaal ontvangen van televisiebeelden is aan een niet te stoppen opmars begonnen. Meer dan vijftig procent van de ondervraagden van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment beschikt 18 procent van de ondervraagden over digitale tv. Dat gebeurt via de kabel (10 procent), gevolgd door satelliet (5 procent), ether (3 procent) en internet (1 procent).
56 Procent is van plan om in de toekomst over te stappen en 21 procent zelfs binnen één jaar. De belangrijkste redenen om over te stappen op digitale televisie zijn de betere beeld- en geluidskwaliteit (vooral mannen vinden dit erg belangrijk) en het grotere aanbod van zenders. Meer specifiek noemen de ondervaagden het filmaanbod, de themakanalen en het sportaanbod.

related partner content for mobile comes here

De ICT Barometer is een tweemaandelijks onderzoek van Ernst & Young naar ontwikkelingen op het gebied van ICT in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in