Overslaan en naar de inhoud gaan

Libelle komt met eerste digitale magazine

Digitaal moet Libelle mix zijn van vormgeving, content en inspiratie.
Libelle digitaal
Libelle digitaal

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: 'Een digitaal magazine was tot nu toe een functioneel product: veelal een pdf van de printversie. Dat moest echt anders. Met de nieuwe Libelle-app zijn we erin geslaagd om de optimale mix van vormgeving, content en inspiratie te realiseren. Lezeressen gaan hier het vertrouwde "printgevoel" in terugvinden, maar nu met veel meer mogelijkheden. Daarnaast is onze site gerestyled en daardoor voelt hij helemaal als de Libelle van nu.'

Exclusieve content

Naast deze nieuwe leeservaring biedt Libelle ook content die exclusief voor dit platform is geproduceerd, zoals video’s met kooktips van Yvette van Boven en BN’ers die worden geïnterviewd door Iris van Lunenburg. Ook de prikkelende podcast ‘De Vagina Dialogen’, waarin het vrouwelijk geslachtsdeel ‘uit de schaamstreek wordt gehaald’, is te beluisteren op Libelle.nl.

Digitalisering magazinemerken

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines van DPG Media: 'De manier waarop vrouwen content consumeren verandert. Met ons digitale magazine, de app en de site, spelen we hierop in en kunnen we nu nog relevanter zijn in het leven van de Libelle-lezeres. Ik geloof in een duurzame toekomst voor merken als Libelle, waarbij print en digitaal elkaar in goede harmonie versterken. Deze lancering is de start van duurzame digitalisering van onze magazinemerken.'

Bij de overname van Sanoma Netherlands werd vorig jaar al duidelijk dat DPG Media de magazinetitels versneld wil digitaliseren. Ook werd het portfolio tegen het licht gehouden. Recent werd besloten Viva te staken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in