‘Klantgerichtheid gemeenten kan beter’


Minder dan de helft van de onderzochte gemeenten gaat bij het verbeteren van de klantgerichtheid op een effectieve, systematische en samenhangende manier te werk. Verder spreekt 40 procent zich nauwelijks uit over de vraag hoe tevreden burgers over de dienstverlening zouden moeten zijn. Het onderzoek noemt het opvallend dat de communicatie over het verbeteren van klantgerichtheid meestal los staat van de verbetermaatregelen zelf.
Gemeenten laten volgens Berenschot vaak onvoldoende zien dat er hard gewerkt wordt aan verbetering van de dienstverlening. Het omgekeerde komt volgens de onderzoekers trouwens ook voor. Dat wil zeggen te positief communiceren over zaken die niet goed op orde zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBerenschot bepleit het vaststellen van duidelijke normen die door gemeenten zowel intern (naar de eigen ambtenaren) als extern (ondernemingen en burgers) worden bekendgemaakt. Iedereen weet dan wat er verwacht mag worden. Aan het op eigen initiatief uitgevoerde onderzoek deden 45 grote en kleine gemeenten mee. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid