Overslaan en naar de inhoud gaan

Je omzet verhogen met apps (3/3) - De Sales-app

In deel 1 en deel 2 van deze driedelig blog hebben we gekeken naar de soorten apps en bedrijven waarvoor apps interessant kunnen zijn, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In en van deze driedelig blog hebben we gekeken naar de soorten apps en bedrijven waarvoor apps interessant kunnen zijn, de marketing-app en hoe deze voor omzetverhoging kan zorgen. In dit derde en laatste deel van deze blog staat de salesapp centraal. Hiermee wordt direct geld verdiend. De sales-app entertaint de gebruiker of lost een probleem van de gebruiker op. Er zijn hierbij diverse verdienmodellen denkbaar. Hieronder tref je een kort overzicht. Welke past het best bij jouw app-idee?

Verkopen via een applicatiewinkel

Het meest gemakkelijke verdienmodel is verkopen via de applicatiewinkel. Elk download wordt betaald aan de applicatiewinkel. Deze krijgt een bepaald percentage van de verkoopprijs (Apple App Store en Google Android Market vragen 30%). Vervolgens ontvang jij regelmatig een verkooprapport van deze applicatiewinkels en krijg je het bedrag op je bankrekening gestort. Voorbeelden hiervan zijn Angry Birds in de App Store en Beautiful Widgets in de Android Market.

In-app-purchases

Verkopen in - of via - de app genereren. Hierbij kun je denken aan het kopen van extra levels in een game, of het afsluiten van een abonnement op een maandelijkse navigatiedienst. Een ander bekend voorbeeld is het downloaden van een trialversie van een app die na een aantal dagen verloopt. Na deze periode moet je, als je de app wilt blijven gebruiken, de volledige versie kopen.

In-app-advertenties

Een ander veel gebruikt verdienmodel is het verdienmodel met advertenties. Dit verdienmodel wordt voornamelijk toegepast bij games, waarbij er regelmatig een advertentie in beeld verschijnt. Voor het weergeven van - of klikken op - deze advertentie kan geld worden gevraagd. Google en Apple hebben al een app advertising dienst, dit is en .

Andere verdienmodellen

De creatieve ondernemer weet aan alles te verdienen. Andere verdienmodellen zijn dan ook mogelijk. Een voorbeeld hiervan is . Hierbij kopen bedrijven een aantal credits bij Pocketdeals en in ruil daarvoor krijgen ze een plekje in de app. Gebruikers in de buurt van de bedrijven krijgen een actie van deze bedrijven te zien, die ze vervolgens kunnen downloaden en inleveren bij het bedrijven. Ken je nog andere creatieve verdienmodellen, laat ze achter in de reacties onder deze blog.

En nu jij!

Vaak kom ik mensen tegen die een leuk idee hebben voor een app, maar nog niet goed weten hoe ze hier geld aan kunnen verdienen en of hun idee wel realistisch is. Veel dagelijkse problemen zijn op te lossen met behulp van een app. Wanneer jij die oplossing biedt, zal het je verbazen hoeveel mensen op zoek zijn naar deze oplossing en bereid zijn om hier voor te betalen. De verwachting is dat er dit jaar 1,4 miljoen smartphones over de toonbank gaan in Nederland. Vorig jaar waren dit er nog 900.000. De markt is er. De vraag is nu: hoe gaat jouw bedrijf hier geld aan verdienen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in