Overslaan en naar de inhoud gaan

Marc van Eck wordt partner bij het onlangs opgerichte RetailMedia.One

Van Eck vormt samen met de oprichters Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels het MT. Doet zijn werk naast dat voor TBWA.
Marc van Eck
Marc van Eck

Hij werd drie maanden geleden nog gepresenteerd als de nieuwe chief growth officer van TBWA/Neboko, een functie die hij combineerde met zijn baan als ceo van New Growth Strategies binnen TBWA. Daarbij was hij ook een van de mensen achter het opleidingsinstituut Iris Academy en voert hij het underwear-merk Iamtoro.

related partner content for mobile comes here

Daar is nu een nieuwe baan bijgekomen. Marc van Eck heeft zich aangesloten als partner bij het onlangs gelanceerde RetailMedia.One. Van Eck vormt samen met de oprichters Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels het MT.

RetailMedia.One richt zich voornamelijk op de inzet van retailmedia voor merkgroei van producten en niet zozeer op de directe sales. Van Eck gaat er de grote Nederlandse merken ondersteunen.

Hoe gaat hij dat doen naast al die andere werkzaamheden? ‘Allereerst heeft mijn werkweek ruim meer dan 40 uur’, zegt Van Eck. ‘Bovendien ben ik van New Growth Strategies niet meer de ceo, wel commissaris.’

Hij kan zijn werk voor TBWA en RetailMedia One ook goed combineren, stelt hij. ‘De activiteiten zijn echt anders en dus nooit conflicting.’ Bovendien: 'ik durf het nauwelijks te zeggen: ik heb geen hobby’s.’

Hypersnel evolueren

Bij RetailMedia.One gaat Van Eck grote Nederlandse merken ondersteunen. Hij gelooft in een ‘hypersnelle evolutie’ in de retailmedia. Die gaan ‘mensen overal in hun shopping journey bereiken en merkimpact versterken. Dit zal vaak parallel naast tv-campagnes draaien. Ik denk dat we over 5 jaar ons niet meer kunnen voorstellen dat retailmedia ooit puur als trade-marketing-instrument werden ingezet’.

RetailMedia.One claimt inmiddels dat in zijn korte bestaan voldoende mediapartners zich hebben aangesloten om tot een nationaal bereiksplatform te kunnen komen. Daarmee worden retailmedia een versterker van het traditionele tv-kanaal met het doel om merken te bouwen, aldus Mark Stockx, een van de oprichters.

Volgens Stockx is de komst van Van Eck een versneller voor de groei van RetailMedia.One. ‘In het Nederlandse merkenlandschap zijn er weinig specialisten met zoveel ervaring en zo’n degelijke trackrecord.‘

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in