Overslaan en naar de inhoud gaan

Magazinebranche schrijft Q2 af, maar er zijn ook lichtpuntjes

New Skool Media blijft ‘loyale klanten’ strategie volgen. DPG Media zet in op digitalisering.
magazines
© 123RF
magazines
© 123RF

De sterk geconsolideerde magazinemarkt kent sinds jaren een dalende lijn in oplage en advertentieomzet. De branche wordt door de coronacrisis extra getroffen. Maar er is ook reden voor optimisme, zegt directeur Harriët Schrier van brancheorganisatie Magazine Media Associatie (MMA).

Zo was er direct na de afkondiging van de ‘intelligente lockdown’ een fikse stijging in de losse verkoop van magazines. ‘Aanvankelijk waren er indexen van ruim boven de 100 in de eerste dagen. Nu gaat het weer richting normaal. De mindere verkoop door de sluiting van verkooppunten wordt gecompenseerd in het foodsegment. In supermarkten heeft de losse verkoop van magazines juist een enorme boost gekregen. Vooral de week- en jeugdbladen, puzzelbladen en de vrouwentitels.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in