Dit blijkt uit de laatste NOM Print Monitor 2018-IV die op 10 januari is gepubliceerd.
Het totaal bereik van printmagazines is ten opzichte van de vorige meting (2018-III) stabiel. Printmagazines bereiken in totaal 11,3 miljoen mensen. Dit is 78% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen (83%), hoogopgeleiden (81%) en welstandigen (83%) zijn nog altijd de heavy magazine lezers.
De top 3 van betaalde magazines met het hoogste bereik blijft onveranderd en is nog steeds in handen van Sanoma: Libelle (1,5 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen) en LINDA. (1,3 miljoen).
Sanoma titels
Sanoma bereikt met haar printportfolio 50,5% van de Nederlandse bevolking per maand (7,3 miljoen mensen van 13 jaar en ouder); 59,3% van de vrouwen en 41,5% van de mannen.
Sanoma titels die nummer 1 zijn binnen hun categorie:
Libelle nummer 1 in categorie Vrouwenbladen
AutoWeek nummer 1 in categorie Auto- en motorbladen
Veronica Magazine nummer 1 in categorie RTV-bladen
Ouders van NU nummer 1 in categorie Opvoedingsbladen
Donald Duck nummer 1 in categorie Jongerenbladen
vtwonen nummer 1 categorie Woon-, tuin-, DHZ-bladen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!