Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed imago radio, meest aandachtig geluisterd naar BNR

Onderzoek Motivaction naar de vraag met hoeveel aandacht er naar radio wordt geluisterd.
radio
radio

Radio heeft in Nederland nog steeds een uitstekend imago, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction in opdracht van FD Mediagroep. Ondervraagden bestempelden het medium vaak als ‘toegankelijk’ en ‘interessant’. Ook worden nieuwere vormen als audio on demand en podcasts met veel aandacht beluisterd. 

related partner content for mobile comes here

Van alle radiostations in Nederland wordt BNR het meest aandachtig beluisterd, komt verder uit het onderzoek naar voren. 81 Procent van de BNR-luisteraars geeft aan met aandacht naar de zender te luisteren, tegenover een gemiddelde van 41 procent van de luisteraars van overige zenders. 18 Procent van de ondervraagden geeft aan met aandacht naar de reclameblokken van BNR te luisteren. Bij de overige zenders is dit 7 procent.

Lex van Meurs, senior research consultant Motivaction, zegt daarover dat BNR onder zijn luisteraars ook het hoogst op interessant, betrouwbaar en geconcentreerd wordt beluisterd.

Luisteren met aandacht

Het onderzoek is in opdracht van FD Mediagroep uitgevoerd onder 1722 ondervraagden waarvan 824 luisteraars van elf landelijke radiozenders en is representatief voor Nederlanders van 25 tot en met 75 jaar. Om voldoende BNR Nieuwsradio luisteraars in de steekproef te krijgen is er gebruik gemaakt van oversampling. Inclusief de oversampling deden er in totaal 529 BNR Nieuwsradio luisteraars mee met het onderzoek. De veldwerkperiode van het onderzoek liep van 8 tot en met 16 maart 2021.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in