DPG Media begint met JOE op de FM: 'Er bleek voldoende ruimte voor nog een zender met classic hits'
Er was na de FM-veiling in juli nog wat geheimzinnigheid over welke zender DPG Media zou presenteren per 1 september, maar eigenlijk wist de branche wel dat het om JOE zou gaan. Een zender die tijdloze en herkenbare muziek uit de jaren zeventig, tachtig en negentig laat horen met een lichte focus op de ‘frisse veertiger’. Vanwaar pas nu de bekendmaking? Volgens Robert Bernink had het allemaal te maken met de korte tijd die er was om ‘alles rond de zender te bedenken’.
‘Al was het alleen al in de samenwerking met België. We hebben heel veel dingen met elkaar moeten afstemmen’, zegt hij in de – tijdelijke – studio van JOE in het gebouw van de drukkerij van DPG Media, pal tegenover de locatie waar het uitgeefconcern in 2024 een nieuw gezamenlijk kantoor opent. ‘Wij hadden er geen enkele baat bij om al iets te delen terwijl we nog in een veranderingsproces bezig waren. Dus we hebben gezegd: we maken het 31 augustus tijdens een groot event bekend.’ Dat gebeurde zojuist in Circa in Amsterdam. ‘Iedereen ging speculeren en dat is ook niet erg. Dan gaat het automatisch een beetje buzzen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidEr bleek voldoende ruimte? Volgens mij zijn ze net begonnen en moet het nog maar blijken.
We gaan het zien. Het wordt spannend in radioland.