Hoe kan data je helpen bij het vinden van de juiste match? En wat kunnen we hierover leren vanuit de dating-wereld? 5 februari horen marketeers alle ins & outs op het MWG-event ‘the power of data & dating.’ We blikken alvast vooruit met een van de sprekers, David Vermeulen (founder van dating-platform The Inner Circle).
Wat kunnen we verwachten van je talk?
“Mij wordt het vuur aan de schenen gelegd door de moderator tijdens een Q&A. Ik verwacht pittige vragen over algoritmes, fine-dating en de inzet van tools. Maar het belangrijkst vind ik dat de bezoekers na het event praktische handvatten hebben om hun doelgroep te verleiden met big data. Daar ga ik voor zorgen.”
Tipje van de sluier?
“Bij The Inner Circle hebben we veel tijd gestoken in het in kaart brengen van de customer journey. Na zeven jaar ondernemen -en inmiddels 1,5 miljoen gebruikers wereldwijd- hebben we een unieke dataset gebouwd waar we dagelijks onze communicatie-flow op aanpassen. Zo weten we bijvoorbeeld voordat iemand member wordt, of ze bereid zijn om te betalen of niet. Daar spelen we vervolgens op in.”
Hoe dan?
“Door een combinatie van een eigen gebouwd dashboard en externe tools. Ook is Facebook voor ons springlevend: elk moment van de dag draaien we campagnes. Maar we zijn met name succesvol doordat we al die beschikbare data inzetten voor het inrichten van real-life experiences. De dating-markt is wat dat betreft heel vergelijkbaar met de mediawereld: je wilt uiteindelijk écht contact. En dat gebeurt ook offline.”
Waarom moet ik 5 februari komen?
“Omdat je na afloop van het event kan speeddaten met mij, Thomas Slabbers van MySocialdatabase en Denise Huisman van PHD :). En natuurlijk voor de nieuwe inzichten en het bijpraten met like-minded mensen. Singles en niet-singles, trouwens!”
Meer info en tickets ‘The power of data & dating’ (gratis voor MWG-leden)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!