Strengere regels sponsoring tv-programma's door overheid
Er komen strengere regels voor de sponsoring van televisieprogramma's door de overheid. In de aankondiging of aftiteling moet voortaan niet…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Kok wil voorkomen dat mensen het idee krijgen dat de overheid televisieprogramma's wil beïnvloeden. De Tweede Kamer krijgt een zwaardere rol bij co-producties. Tot nog toe regelen ministeries hun sponsoring zelf. Voortaan krijgt de Kamer elk jaar een overzicht van de sponsoractiviteiten. Vooraf gaat de Voorlichtingsraad toetsen. Daartoe komt er een standaardcontract waarin bedragen en doelstelling zijn opgenomen. Tussen 1994 en 2000 droeg de overheid volgens meldingen van de ministeries in totaal 14 miljoen gulden bij aan 66 informatieve televisieprogramma's. Per jaar is dat 2,4 miljoen, ofwel 0,1 procent van de gezamenlijke omzet van de omroepen.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid