Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Sportzender nog ver weg’

Het enige bedrijf dat op dit moment wel mogelijkheden voor een sportzender ziet, is televisieproducent Endemol. De NOS werkt zeker niet mee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De komst van een nieuwe sportzender in Nederland lijkt daarmee erg ver weg. De betrokken mediabedrijven ontkennen dat er concrete plannen zijn en zien zelfs meer tegengestelde dan gezamenlijke belangen. Ook de NOCNSF zwakt de plannen inmiddels af. Vanuit de landelijke politiek is direct kritiek gekomen op het voornemen voor een betaalde sportzender. Eerder deze week liet Hans Blankert, voorzitter van de sportkoepel NOCNSF weten dat een brede groep belanghebbenden uit de media en sport na vijf gesprekken tot de conclusie waren gekomen dat het tijd werd een plan te maken voor een sportzender waarvoor betaald moet worden door de kijker. Aan de gesprekken nemen onder meer deel NOS, HMG, SBS, Endemol, Casema, UPC en de voetbalclubs PSV, Ajax en Feyenoord. Nu houdt de sportkoepel het erop dat met de betrokken partijen alleen gesproken is over de mogelijkheid samen onderzoek te doen naar nieuwe manieren om geld voor de sport bij elkaar te sprokkelen.

related partner content for mobile comes here

Woordvoerders van HMG en SBS zeggen dat het niet zo’n vaart zal lopen met een sportzender. NOS-directeur Ruurd Bierman zegt een betaalde sportzender een stap te ver te vinden. ‘Daar zal de NOS niet aan meewerken.’
Volgens CDA-Kamerlid Joop Atsma is een sportzender bijna onmogelijk te starten, omdat de topevenementen niet achter de decoder gaan. Eind mei praten alle partijen weer verder (GPD).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in