Overslaan en naar de inhoud gaan

Ondertussen bij Boomerang Create (en Motion)

Van mediabedrijf naar creatief bedrijf. Met een pool van duizenden creatieven en de betrekkelijk nieuwe tak voor ‘bewegend beeld’…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Boomerang, daarbij denken veel mensen ongetwijfeld aan de bekende kaarten in de horeca. Daarbij denk je ook meteen aan oprichter Pierre Karsten. In 2016 ziet Boomerang er heel anders uit. Het bedrijf in Amsterdam-Noord – waarvan de ingang overigens best lastig te vinden is, maar dat terzijde - heeft digitale slagen gemaakt en dat lijkt niet iedereen te weten. Alexander Veltman en Bo The kwamen in 2008 bij Boomerang om het bureau digitaal te transformeren.

Veltman legt uit: ‘Ja, vroeger was het de kaart in de kroeg die je aan iemand gaf en waar je het over had. Toen Bo en ik hier kwamen, dachten we: als je kan werken op een kleine oppervlakte van een kaart met die 2000 creatieven die in de Boomerang-pool zitten, dan moeten we dat online ook kunnen. We zijn dus verdergegaan met die community. We lieten ze pitchen op meer reclameachtige opdrachten en hebben die pool zelfs uitgebreid tot nu 16.000 creatieven. Die lieten we meepitchen op alles. Maar de kans op een opdracht werd natuurlijk steeds kleiner met zo’n grote pool. Toen hebben we gezegd: laten we met de beste creatieven een bedrijf beginnen en dat is Boomerang Create geworden. Dus we hebben een vaste kern creatieven, maar maken nog steeds gebruik van die 16.000 creatieven in de pool.’
 
Het zijn volgens Veltman geen mensen die van de standaard creatieve opleidingen komen. ‘Makers’ noemt Veltman ze.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in