Ondertussen bij Boomerang Create (en Motion)
Boomerang, daarbij denken veel mensen ongetwijfeld aan de bekende kaarten in de horeca. Daarbij denk je ook meteen aan oprichter Pierre Karsten. In 2016 ziet Boomerang er heel anders uit. Het bedrijf in Amsterdam-Noord – waarvan de ingang overigens best lastig te vinden is, maar dat terzijde - heeft digitale slagen gemaakt en dat lijkt niet iedereen te weten. Alexander Veltman en Bo The kwamen in 2008 bij Boomerang om het bureau digitaal te transformeren.
Veltman legt uit: ‘Ja, vroeger was het de kaart in de kroeg die je aan iemand gaf en waar je het over had. Toen Bo en ik hier kwamen, dachten we: als je kan werken op een kleine oppervlakte van een kaart met die 2000 creatieven die in de Boomerang-pool zitten, dan moeten we dat online ook kunnen. We zijn dus verdergegaan met die community. We lieten ze pitchen op meer reclameachtige opdrachten en hebben die pool zelfs uitgebreid tot nu 16.000 creatieven. Die lieten we meepitchen op alles. Maar de kans op een opdracht werd natuurlijk steeds kleiner met zo’n grote pool. Toen hebben we gezegd: laten we met de beste creatieven een bedrijf beginnen en dat is Boomerang Create geworden. Dus we hebben een vaste kern creatieven, maar maken nog steeds gebruik van die 16.000 creatieven in de pool.’
Het zijn volgens Veltman geen mensen die van de standaard creatieve opleidingen komen. ‘Makers’ noemt Veltman ze.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid