Landelijke dagbladen bekijken regio-edities
Het AD gaat al advertentioneel samenwerken met het Rotterdams Dagblad. AD's hoofdredacteur Garschagen laat weten dat hij zelf al op korte termijn wil beginnen met redactionele samenwerking met de regionale titels van PCM, zegt hij in De Journalist. Ook andere landelijke kranten tonen weer interesse in de regio. Niet alleen vanwege de lezers, maar ook voor de advertenties. De Volkskrant is van plan een regioredactie Amsterdam op te zetten in de hoop de krant aantrekkelijker te maken voor de huidige abonnees van Het Parool. Omdat het Utrechts Nieuwsblad, net als de meeste andere regionale kranten ochtendblad wordt en daarmee een nieuwe bedreiging vormt, overweegt de Volkskrant ook daar een regioredactie te vormen. Er wordt nog niet gedacht aan aparte edities. Volgens hoofdredacteur Pieter Broertjes is dat technisch ingewikkeld. Hij benadrukt dat de Volkskrant niet alleen naar de regio kijkt, maar tegelijk het landelijk karakter wil versterken. Eerder schreef Adformatie al dat De Telegraaf werkt aan verschillende scenario's, bijvoorbeeld een Amsterdams supplement of een tabloidkrant. Ook wordt gekeken naar de huis-aan-huisbladenmarkt, waar De Echo (De Telegraaf) concurreert met Weekmedia (nu nog PCM). NRC Handelsblad is nu niet van plan een nieuw initiatief in Amsterdam te ontplooien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid