Baptiest Coopmans van KPN: ‘We moeten keuzes maken in proposities en merken’
Coopmans gaf zijn eerste interview als KPN-er aan het Tijdschrift voor Marketing. Het verhaal staat in het aprilnummer, dat vandaag verschijnt.
Om succesvol te zijn in een wereld waarin zaken convergeren, moet je keuzes maken in je proposities en merken, zegt Coopmans. ‘Een van mijn grote thema’s is nu: zaken simpeler maken. Kijk naar de winkelkant. Daar hadden we zes verschillende formules. Dat is nu teruggebracht naar drie: Hi, KPN Primafoon en Telfort. Dit bedrijf doet veel aan vernieuwing, zo veel dat we het vaak niet kunnen uitvoeren. Het innovatieprogramma moest ook meer gefocust.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisCoopmans zegt dat hij aan het onderzoeken is of KPN met een iets simpeler portfolio nog steeds aan de consumentenwensen kan voldoen. Hij zegt: ‘We hebben bijvoorbeeld heel veel isp’s. Wel een stuk of tien. We denken dat we terug kunnen naar drie of vier. Planet, XS4ALL, KPN en Het Net. Eind van dit jaar is dat geregeld.’
In het interview spreekt hij verder over Mine (‘De naam 'KPN digitale tv' was inderdaad logischer geweest...’), KPN als multimedia bedrijf (‘Planet is een van de meest ondergewaardeerde merken van dit bedrijf, maar het verdient al miljoenen per jaar aan advertentiegeld...’), en het initiatief met PCM: de Dag (‘Er is nog niemand in staat geweest om een krant te linken aan een multimediaal platform.’).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid