Overslaan en naar de inhoud gaan

Baptiest Coopmans van KPN: ‘We moeten keuzes maken in proposities en merken’

Baptiest Coopmans is nu bijna een half jaar het eerste lid van de raad van bestuur van KPN en belast met consumentenzaken. Hij geeft in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coopmans gaf zijn eerste interview als KPN-er aan het Tijdschrift voor Marketing. Het verhaal staat in het , dat vandaag verschijnt.

related partner content for mobile comes here

Om succesvol te zijn in een wereld waarin zaken convergeren, moet je keuzes maken in je proposities en merken, zegt Coopmans. ‘Een van mijn grote thema’s is nu: zaken simpeler maken. Kijk naar de winkelkant. Daar hadden we zes verschillende formules. Dat is nu teruggebracht naar drie: Hi, KPN Primafoon en Telfort. Dit bedrijf doet veel aan vernieuwing, zo veel dat we het vaak niet kunnen uitvoeren. Het innovatieprogramma moest ook meer gefocust.’

Coopmans zegt dat hij aan het onderzoeken is of KPN met een iets simpeler portfolio nog steeds aan de consumentenwensen kan voldoen. Hij zegt: ‘We hebben bijvoorbeeld heel veel isp’s. Wel een stuk of tien. We denken dat we terug kunnen naar drie of vier. Planet, XS4ALL, KPN en Het Net. Eind van dit jaar is dat geregeld.’

In het interview spreekt hij verder over Mine (‘De naam 'KPN digitale tv' was inderdaad logischer geweest...’), KPN als multimedia bedrijf (‘Planet is een van de meest ondergewaardeerde merken van dit bedrijf, maar het verdient al miljoenen per jaar aan advertentiegeld...’), en het initiatief met PCM: de Dag (‘Er is nog niemand in staat geweest om een krant te linken aan een multimediaal platform.’).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in