Overslaan en naar de inhoud gaan

Arjan Pomper nieuwe algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek

Hij volgt Ton Schoonderbeek begin volgend jaar op.
Arjan Pomper
Arjan Pomper

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft Arjan Pomper aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij volgt Ton Schoonderbeek op die als kwartiermaker een cruciale rol heeft gespeeld in de oprichting en de succesvolle lancering van NMO. Schoonderbeek kondigde in september zijn vertrek aan. Hij blijft uiterlijk tot eind februari 2025 binnen NMO actief om een soepele overdracht met Pomper mogelijk te maken.

related partner content for mobile comes here

Nieuwe fase

Met de komst van Arjan Pomper begint NMO aan een nieuwe fase, waarin het onderzoek zich verder moet ontwikkelen naar een crossmediale aanpak, waarbij de onderzoeken naar het bereik van verschillende media zoals televisie, radio, online en print geïntegreerd worden.

Pomper brengt uitgebreide ervaring mee uit de media- en entertainmentindustrie en gaat samen met Patricia Sonius, directeur onderzoek, leiding geven aan het NMO en de verdere ontwikkeling van mediaonderzoek in Nederland. Momenteel is Pomper nog interim-ceo bij mediabureau Zigt.Tot medio januari 2025 is er een overgangsperiode waarbij hij zijn werkzaamheden voor Zigt combineert met NMO.

Eerder had hij diverse lokale en internationale leidingevende rollen binnen de media- en entertainmentwereld, waaronder IPG Mediabrands (Universal Media), Dentsu en ITV Studios.

Jacques Kuyf, voorzitter NMO bestuur: 'Ton heeft een solide basis gelegd om NMO door te kunnen ontwikkelen naar de volgende bedrijfsmatige en organisatorische fase. Arjan Pomper heten wij van harte welkom als nieuwe algemeen directeur van het NMO. Met zijn brede kennis, ervaring en netwerk binnen de mediawereld is hij de juiste persoon om samen met Patricia Sonius (directeur onderzoek) en het NMO-team de bestuurlijke, commerciële en industrie-brede ambities van NMO naar de volgende fase te brengen.'

Pomper noemt het 'een spannende tijd' voor de media-industrie, waarin betrouwbare data en onderzoek cruciaal zijn voor de toekomst van media en entertainment. 'Ik zie ernaar uit om samen met Patricia en het team van NMO verder te bouwen aan de crossmediale aanpak en aan de ontwikkelingen die de markt verder zullen versterken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in