Overslaan en naar de inhoud gaan

Decathlon kondigt nieuwe vestiging aan met posters, in het verkeerde Oosterhout

Affiches in Noord-Brabantse plaats hadden 100 kilometer verderop moeten hangen, in Gelderland.
Tweet met de 'Oosterhoutse poster' van Decathlon
Tweet met de 'Oosterhoutse poster' van Decathlon
Tweet met de 'Oosterhoutse poster' van Decathlon
Tweet met de 'Oosterhoutse poster' van Decathlon

Bij Decathlon zelf hebben ze er ook hard om gelachen, om de posters die geheel volgens plan in Oosterhout verschenen, alleen in het verkeerde Oosterhout 100 kilometer verderop.  

related partner content for mobile comes here

Onder de rook

Decathlon opent op 6 november in Nijmegen een nieuwe vestiging. Geheel passend bij de regionale functie van de winkels van de sportwinkelketen besloot het ook in omliggende plaatsen campagne te voeren.

Het koos daarvoor ook Oosterhout uit, de Gelderse plaats die onder de rook van Nijmegen ligt op een luttele 7 kilometer afstand van de sportwinkel. En inderdaad, de inwoners van Oosterhout kon de opening niet zijn ontgaan, alleen was dat 100 kilometer verderop, in de Noord-Brabantse plaats met dezelfde naam.

‘Bewoners daar in Brabant weten natuurlijk ook dat er ook een Oosterhout in Gelderland is’, zegt Daan Zijderveld, brand-director van Decathlon Nederland. ‘Die hadden het direct in de gaten.’

Vlakken inkopen

Hoe de vergissing tot stand is gekomen was Zijderveld ook niet direct duidelijk. Het blijkt een menselijk foutje te zijn, eentje die niet zozeer is ontstaan omdat iemand niet nadacht, maar juist omdat iemand dat net iets te veel deed. 

Zijderveld: ‘Wat ik me heb laten vertellen, is dat we bij ons mediabureau hebben neergelegd dat we naast in Nijmegen ook affiches wilden laten opgangen in Oosterhout, daar vlakken wilden inkopen.’

Alleen bleken er in het Gelderse Oosterhout geen ‘vlakken’ voor affiches te zijn. Een medewerker concludeerde dat er maar een Oosterhout bedoeld kon worden; dat in Brabant.

Dat was op 100 kilometer na precies de juiste conclusie. Zijderveld begrijpt de vergissing goed en is er in het geheel niet rouwig om. ‘Zoveel aandacht als er nu is voor de Nijmeegse vestiging hadden we anders nooit gekregen. Dit hadden we zelf niet kunnen verzinnen.’

Naschrift: Tja, vergissen, we deden het dus ook. Aanvankelijk stond in dit bericht dat JCDecaux de posters in het verkeerde Oosterhout had opgehangen. Dat was verkeerd, van ons dan. Excuses daarvoor aan alle mensen van JCDecaux die iedere dag weer zorgen dat de juiste affiches op de juiste plek geplaatst worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Frank Hardenberg

Dit lijkt wel op een bedachte actie. Echt Adformatie waardig nieuws...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in