Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: Google - The Duke and Duchess of Cambridge

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
still
still

Dat YouTube nog steeds een machtig mediaplatform is, blijkt ook deze week maar weer. Zelfs de Britse royalty heeft er aan toegegeven en zijn afgelopen woensdag een eigen kanaal begonnen. Al eerder waren Prins William en zijn vrouw Kate Middleton actief op Instagram en Twitter, maar wat kunnen we van deze content verwachten?

related partner content for mobile comes here

‘Welcome to our official YouTube Channel!’
Dat is de titel van hun allereerste video. Het duurt een korte 25 seconden en dient als een heuse introductievideo. De hertog en hertogin van Cambridge spreken de kijkers eerst direct aan en een compilatie van staatsbezoeken en uitstapjes volgt. Geen statisch verhaal, maar een vrolijk praatje met leuke onderonsjes.

Britse media
Door het opstarten van een eigen YouTube kanaal creëren William en Kate als het ware hun eigen medium. Dat de band tussen de Royal Family en de Britse media sterk is, bleek opnieuw in het spraakmakende interview van Oprah met Meghan en Harry. Hoewel dat niet snel zal veranderen, kunnen de hertog en hertogin van Cambridge met dit kanaal zelf bepalen wat en op welke manier ze iets naar buiten brengen. 

Iedereen kan reageren onder de video’s, wat al snel hilarische reacties en verwachtingen teweeg brengt.
 

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in