Indie en activatiebureau Sunshine and Sausages hebben hun eerste gezamenlijke campagne voor Brand Bier ontwikkeld. De campagne, ‘Ode aan Bier’, is vandaag voor het eerst te zien, als komt de pay-off er nog niet in voor. In zes door Krijn van Noordwijk geregisseerde 10 sec-films zijn bierliefhebbers te zien die Brand drinken. De boodschap is dat de smaak vertrouwd is, maar de fles nieuw. 'Dat. Maar dan in een nieuwe fles.'
'Brand is weer terug en wel met een nieuwe fles. Dat dat nieuws wilden we eerst brengen en leent zich goed voor korte filmpjes', zo licht Lode Schaeffer toe. 'De campagne die later volgt zit hier heel dichtbij en gaat ook over genieten van bier.'
Brand Bier introduceerde afgelopen mei een nieuw design, alle verpakkingen krijgen een nieuw uiterlijk. De speciaalbieren in de nieuwe verpakking volgen later dit jaar.
De films worden drie dagen (woensdag 6 – vrijdag 8 augustus) in alle reclameblokken na 21.00 uur bij de publieke en commerciële zenders getoond. De films zijn ook online te bekijken. Het volgende hoofdstuk van de campagne start eind oktober.
In maart werd bekend dat Heineken het Brand Bier-account zonder pitch onderbracht bij Indie en Sunshine and Sausages. Het account kwam van TBWA\Neboko.
Credits
Brand (Heineken Nederland): Bram Westenbrink, Marc Scholten, Baukje de Nekker
Creative Director: Lode Schaeffer (INDIE)
Art Director & Designer: Fethi Uluak (INDIE), The Stone Twins
Motion Design Director: Paul Postma
RTV: Jojanneke Wennekker (INDIE)
Account Management: Maroeschka Volker, Tim Sneep (INDIE)
Productiemaatschappij: Hazazah Film & Photography
Regisseur: Krijn van Noordwijk
Producer: Cynthia Fidder
D.O.P.: Mick van Rossum
Off-line: Hazazah Film & Photography
Editor: Ben Isaacs
Muziek: Ernst Reijseger / Studio Frans Wajon
Geluid: Wave Studios
On-line post-productie: Captcha!
Mediastrategie: Starcom
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!