Dit zijn alle winnaars:
Merk van het jaar: Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
(Genomineerd:
LINDA. Het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines)
Media-exploitant van het jaar: Qmusic
(Genomineerd:
Wayne Parker Kent
De Persgroep)
Digitaal bureau van het jaar: Greenhouse Group
(Genomineerd:
Storm Digital
iProspect)
Mediabureau van het jaar: ZIGT
(Genomineerd:
MediaCom
Initiative
Mediaxplain)
YIM Talent van het jaar: Thomas van der Biezen – Greenhouse Group
(Genomineerd: Thies van Zadelhoff – Mediaxplain* en Marco Woltersom – PHD Media)
Sales representative van het jaar: Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
(Genomineerd Rick Vriesema - Exterion Media en Eva Rozenbeek - Exterion Media)
Beste inzet van een medium: Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
(Genomineerd: Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media
Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Ogilvy, JC Decaux, BlowUp, BeDigital)
Beste content & engagement strategie: Bavaria Carnavalvrij - Bavaria, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras, Swinkels Family Brewers
(Genomineerd:
Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom
#myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay))
Beste mediaperformance: VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse Group
(Genomineerd:
NS Flex, net zo flexibel als jij - Initiative, NS, N=5, Metrixlab
Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, De Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network)
Beste media-innovatie: De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep
{Genomineerd:
Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA
Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij)
Beste inzet van owned media: Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
(Genomineerd:
For the players - Sony Playstation, MediaCom, DIVIMOVE)
Beste datastrategie: Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro
(Genomineerd:
Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
+15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse)
Beste mediastrategie: Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result
(Genomineerd:
Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Achtung!
Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang)
Beste media research: Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One
(Genomineerd:
How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)
Achttiende keer
De AMMA's werden uitgereikt tijdens de eerste editie van allOut, het mediafestival van MWG in een nieuwe opzet, op festivalterrein Thuishaven. Het was de achttiende keer dat de AMMA uitreiking plaats had. Een vakjury koos de winnaars, behalve de sales representative van het jaar (voorheen de Carl Lipp-prijs). die werd bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus en het YIM Talent van het jaar dat werd verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!