Overslaan en naar de inhoud gaan

Ad Alliance gaat ook advertentieverkoop SkyShowtime doen

Na HBO Max voegt Ad Alliance ook SAVOD SkyShowtime toe.
Skyshowtime
© Afbeelding: SkyShowtime
Skyshowtime
© Afbeelding: SkyShowtime

Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken met de advertentieverkoop van SkyShowtime. De samenwerking gaat per direct in en is een uitbreiding van de bestaande samenwerking die Ad Alliance en Paramount al hebben in het lineaire domein.

related partner content for mobile comes here

De samenwerking moet adverteerders toegang geven tot een premium omgeving met content als Oppenheimer, de serie Yellowstone, South Park en kinderseries als SpongeBob SquarePants en Paw Patrol.

SkyShowtime begint in alle landen waar het  platform actief is de abonnementsvorm met advertenties uit. Daarvoor heeft de streamingdienst de advertentieverkoop voor belegd bij Paramount Global. Voor die partij is de strategische keuze voor Ad Alliance in Nederland onderdeel van het exclusieve partnermodelwaarin men kiest voor een exclusieve partij in plaats van meerdere verschillende partijen.

De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn prerolls en midrolls.

SkyShowtime kondigde in april zijn SAVOD-model in Nederland aan en was daarmee de eerste buitenlandse streamingdienst met reclamemogelijkheden in Nederland.

HBO Max

De toevoeging van SkyShowtime aan het partnernetwerk betekent dat Ad Alliance op dit moment de advertentieverkoop in de Nederlandse markt doet voor de zogenaamde SAVOD-tier van Videoland, HBO Max en dus nu SkyShowtime.

De samenwerking met HBO Max werd twee weken geleden aangekondigd. Het vernieuwde HBO Max begint half juni in Nederland, maar vandaag is al de start in grote delen van Europa.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation, Ad Alliance: ‘In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is een van van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit. Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in