Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken met de advertentieverkoop van SkyShowtime. De samenwerking gaat per direct in en is een uitbreiding van de bestaande samenwerking die Ad Alliance en Paramount al hebben in het lineaire domein.
De samenwerking moet adverteerders toegang geven tot een premium omgeving met content als Oppenheimer, de serie Yellowstone, South Park en kinderseries als SpongeBob SquarePants en Paw Patrol.
SkyShowtime begint in alle landen waar het platform actief is de abonnementsvorm met advertenties uit. Daarvoor heeft de streamingdienst de advertentieverkoop voor belegd bij Paramount Global. Voor die partij is de strategische keuze voor Ad Alliance in Nederland onderdeel van het exclusieve partnermodel, waarin men kiest voor een exclusieve partij in plaats van meerdere verschillende partijen.
De advertentiemogelijkheden die binnen advertentie-omgeving in Nederland worden aangeboden zijn prerolls en midrolls.
SkyShowtime kondigde in april zijn SAVOD-model in Nederland aan en was daarmee de eerste buitenlandse streamingdienst met reclamemogelijkheden in Nederland.
HBO Max
De toevoeging van SkyShowtime aan het partnernetwerk betekent dat Ad Alliance op dit moment de advertentieverkoop in de Nederlandse markt doet voor de zogenaamde SAVOD-tier van Videoland, HBO Max en dus nu SkyShowtime.
De samenwerking met HBO Max werd twee weken geleden aangekondigd. Het vernieuwde HBO Max begint half juni in Nederland, maar vandaag is al de start in grote delen van Europa.
Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation, Ad Alliance: ‘In deze tijd is het in onze markt essentieel om mee te bewegen met de kijker. Het bereik dat voor adverteerders lineair afneemt, komt er op andere plekken bij. SAVOD is een van van die plekken waarin het bereik en de impact voor adverteerders hard groeit. Bij SkyShowtime krijgt de consument kwaliteitscontent in een veilige omgeving.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!