Overslaan en naar de inhoud gaan

Per 1 januari online alleen nog niet-commerciële boodschappen bij Ster

Ook display advertising al volgende maand geschrapt.
Ster vlag
Ster vlag

Online adverteren bij Ster is per 1 januari alleen nog mogelijk voor niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap. Eerder meldde Ster dat vanaf volgende maand adverteren rond online video stopt, maar reclame op de online kanalen van de publieke omroep niet helemaal zou verdwijnen. Er mocht naast ‘boodschappen van algemeen nut’ ook nog display advertising worden ingezet. Nu meldt Ster in een mail aan relaties dat ook online display enkel beschikbaar is voor partijen met een niet-commerciële boodschap.

related partner content for mobile comes here

'We konden de afgelopen weken aankondigen dat online video op platformen van derden, zoals YouTube, en online display vooralsnog in 2021 voor alle klanten beschikbaar zouden zijn. Deze zouden pas verdwijnen op het moment dat de mediawet in 2022 zou ingaan. (...) Hierbij is aangegeven dat het ging om een voorlopige situatie. Deze week is gebleken dat per 1 januari aanstaande alle online inkoopmogelijkheden voor commerciële partijen verdwijnen en dat ook online display enkel beschikbaar zal zijn voor partijen met een boodschap van algemeen nut. Online adverteren via platformen van derden verdwijnt in zijn geheel.'

Voor radio en tv verandert er in 2021 verder niets. De geleidelijke afbouw van de tv-reclamezendtijd zoals in de gewijzigde visiebrief van minister Slob van media staat, begint pas vanaf 2022.

Ster-directeur Frank Volmer presenteerde recent het commerciële beleid voor 2021. De verkooporganisatie gaat komend jaar door met de in 2018 ingeslagen weg en houdt ook vast aan de 'logisch aandeel' strategie. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dave Winters

Wat een valse concurrentie! Volledig aan het belastinggeld-infuus en reclame stoppen omdat er toch al bijna niemand meer wil adverteren op hun propagandakanalen. Geen adverteerders is ook geen bestaansrecht en zeker niet deze belastinggeldverkwisting. Ze hadden al een enorm concurrentievoordeel omdat programma's niet worden onderbroken door reclame en nu maken ze het helemaal reclamevrij. En naast de subsidie voor televisie krijgen ze ook nog eens overheidsfinanciering om online content gratis te kunnen publiceren. Het is bizarre concurrentievervalsing. En dan de belachelijke manier waarop ze met ons belastinggeld omgaan. Niks geen creatieve talenten de kans geven, maar rare wereldvreemde overbetaalde kwibussen als onder andere Matthijs v Nieuwkerk, Paul de Leeuw en Chiel Beelen. Vreselijke televisie met altijd dezelfde rare gasten. Geen objectieve nieuwsgaring, maar pure propaganda, wie betaald bepaalt. De overheid maakt eerlijke commerciële uitgeverijen en nieuwsmakers kapot met deze staatstelevisie. Ik had liever gezien dat ze de npo vrij maakten van de staatspropaganda. Dan zou ik er misschien nog eens naar kijken. Adverteren deed ik toch al lang niet meer bij ze vanwege een veel te lage ROI en natuurlijk ook vanwege de vreselijke manipulatieve politiek-correcte en wereldvreemde content.

Rob Linssen

Eindelijk!
Enne Dave W. Ach laat maar.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in