Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG: 'Hoogste nettoresultaat ooit'

Telegraaf Media Groep (TMG) verwacht over 2007 een omzet van 730 miljoen euro te hebben behaald, het hoogste nettoresultaat uit het ruim…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat TMG het hoogste nettoresultaat ooit behaalt, heeft vooral te maken met de boekwinsten op de verkochte belangen in SBS, Wegener, ANP en Sky Radio Hessen. De verkoop van de belangen in SBS en Wegener leverden een nettobedrag op van €400 miljoen. Voor het lopende jaar verwacht het mediaconcern een aanzienlijke stijging van het bedrijfsresultaat, exclusief bijzondere invloeden.

related partner content for mobile comes here

Volgens TMG-bestuursvoorzitter Ad Swartjes zijn bij TMG autonoom gezien (dus zonder Keesing, Sky Radio Group en de afgestoten Limburgse activiteiten) de advertentie-inkomsten in 2007 fractioneel gestegen. De groei deed zich vooral in het eerste halfjaar voor bij de personeelsadvertenties. In de overige segmenten was er volgens de topman sprake van een ‘geringe tot lichte daling’.
Voor het lopende jaar gaat Swartjes uit van een lichte stijging in advertentie- en oplage-inkomsten. Toch zijn er ook in 2008 “kostenmaatregelen’ nodig. Swartjes: ‘Ook in 2007 hebben we gezien dat kostenstijgingen onvoldoende kunnen worden doorberekend.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in