Overslaan en naar de inhoud gaan

Review Roulette met Vea en ADCN

Het is een online platform waar jonge creatieve talenten hun ideeën kunnen laten reviewen met topcreatieven uit de bureauwereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De online reviews moeten talenten de kans geven te leren van ‘the best in the business’ die het doorgaans te druk hebben om voor de klas te staan. De reviews zijn 1-op-1 en niet openbaar, wat het makkelijker maakt om scherpe feedback te geven en ontvangen. Anders dan het beoordelen van portfoliowerk, is bedoeld om ideeën aan te scherpen en talenten te ontwikkelen.

related partner content for mobile comes here

Kamiel van Zutphen en Kris Spapé hebben het concept bedacht en ontwikkelt. Ze zijn als reclamecreatieven parttime verbonden aan de Junior Academie. De twee merkten dat studenten grote behoefte hebben aan meer feedback van senior creatieven. &;Buiten mappenavonden om, waar ook nog behoorlijk wat tijdsdruk op zit, is er praktisch geen contact tussen talenten en toppers en dat vinden we zonde. Review Roulette moet dit makkelijker maken&;, zegt Van Zutphen.

Door de opzet van Review Roulette moeten talenten support krijgen in hun ontwikkeling zonder afhankelijk te zijn van de drukke agenda’s van senior creatieven. &;Daarnaast is het een unieke manier om aanstormend jong talent te scouten, ook niet onbelangrijk voor bureaus&;, zegt Vea-bestuurslid Robert Volten.


Verschillende opleidingen in het land dragen de talenten aan. Hiervoor zijn Vea en ADCN in gesprek met onder andere de Willem de Kooning Academie. De senior creatieven zijn in samenspraak met de ADCN geselecteerd. &;We zijn benieuwd hoe het platform gaat bijdragen aan talentontwikkeling. In 2016 moeten we als industrie nog veel meer aandacht aan jong talent gaan spenderen, zowel in als buiten de klas&;, vertelt Dinesh Sonak, Managing Director van de ADCN.

Senior Creatieven:
Alwine de Jong (Being There), Antoine Houtsma (Joe Public), Bart Heijboer (TBWA\Neboko), Corinne Genestay (Freelance), Dagmar Hoogland (Freelance), Daniel Sytsma (Achtung!), Emilio de Haan (INDIE), Frank van Rooijen (GREY Benelux), Joris Kuijpers (DDB & Tribal Amsterdam), Michael Jansen (J. Walter Thompson Amsterdam), Remco Marinus (Lemz), Sicco Beerda (Kingsday), Thijs Bontje (N=5), Tolga Büyükdoganay (Ogilvy & Mather Amsterdam), Wouter Vanhaeren (Kokoro).

De webbouwers van Ruby Libre verzorgde de uitvoering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in